Op 18 Juni 2006 hield M.I.V.W. hun 3de Internationale VAG-meeting.

Dit keer niet in Leiden bij de Groenoordhallen maar in Koudekerk a/d Rijn.

Ik zelf was nog nooit op een meeting van hun geweest dus had de zinnen erop gezet om daar eens een kijkje te gaan nemen in tegenstelling tot een aantal andere Spieters die zich bezig hielden op een meeting in Ahaus (Duitsland).Zie de T-File.

Alleen ging dit niet zonder slag of stoot.

Ik had mijn auto de week ervoor al goed gepoets en dacht van zo dan kan die mooi staan glimmen op de meeting.

Maar ik moest in die week even weg met de auto alleen kreeg ik dat irritante probleem weer terug dat mijn auto niet wilde starten.

Dit probleem heb ik al een tijd maar dacht dat het eind vorig jaar opgelost was.

Om een lang verhaal kort te maken moet het elektrische gedeelte van het kontaktslot vervangen worden.

Dacht het eerst zelf te doen maar aangezien ik een slaapzak in het stuur heb zitten en ik al 2de naam “badluck” heb, had ik zoiets van dat doet de garage maar.

Alleen die had in die week geen tijd meer.

Hmmm, ik wilde toch dolgraag naar die meeting.

Dus kontakt gezocht met wat vw rijders hier uit de buurt of ik met 1 van hun mee kon rijden.

Want ik wil het risico niet nemen dat ik met mijn auto op de meeting de pech had dat ik hem helemaal niet meer aan de praat kon krijgen.

Maar goed ik kon meerijden met Pascal (Heiniken787 op vwforum) in zijn Jetta 1.

Dit origineel exemplaar was net voorzien van een Supersport schroefset.

Er word gezegd dat deze schroefsetjes zeer stug zijn.

Nou dat heb ik geweten.

Rond 08:00uur kwam hij mij thuis ophalen.

Ik heb niet 1 moment stil kunnen zitten in die auto.

Donders wat een stuiterbak.

Ik ben de tel kwijtgeraakt hoeveel keer ik met mijn hoofd tegen het dak heb gezeten en hoeveel keer ik uit mijn stoel los kwam.

Heb me wel kapot gelachen in die auto.

Rond 08:15uur hadden we afgesproken bij de Shell in Barendrecht waar Mike (ex-WolfsburgEditions) aan zou sluiten om richting het volgende afspreekpunt (de Mac in Delft) te rijden.

Van daar uit zouden we met een collone richting Koudekerk rijden.

 

 

Na een ritje van ongeveer 20 minuten kwamen we Koudekerk in gereden waar Tobias op een parkeerstrook stond te wachten.

 

 

Eenmaal op het terrein gekomen moesten er nog even wat kadavers van de ruit verwijderd worden.

Wie weet word er nog een prijs in de wacht gesleept.

 

Al snel komen we een vage bekende tegen.

Normaal is hij niet zo vaag maar in deze outfit heb ik hem nog niet eerder gezien.

 

En wat zie ik daar aan zijn hesje hangen?

 

 

Het is ongelooflijk maar waar.

We hebben een 2de deserteur in de klup.

Vorig jaar ging de polijstpooiert in de fout met een jasje van VW Team Brabant aan.

In het geval van Lennart denk ik dat we een keuze moeten gaan maken.

Of Lennart vertrekt vrijwillig naar m.i.v.w. waardoor wij zonder fotograaf zitten binnen de klup.

Of we sturen m.i.v.w. een rekening voor het uitlenen van onze fotograaf.

Ik denk zelf dat we het bij het laatste moeten houden gezien het spekken van de klupkas ten goede komt.

Nu weten we allemaal dat Bennie een bepaalde alien-stand heeft om feauteau’s te maken.

Maar onze diepfries kan er ook wat van.

Hoe doet ie dat toch met die benen?

 

 

Al snel had ik de andere diepfriezen Marten,Anno en vriendin ook gespot.

Later ook gespot Bugs,Ovi en Kevin en Linnie.

 

 

Er was een grote groep Engelsen over komen varen van Edition38 en Westside om deze meeting bij te wonen.

Ik zag een auto van 1 van hun staan en dacht van huhTento hier?

Maar nee dat kon niet want het zwarte gedeelte glom iets te veel en probeerde het maar niet uit met een krijtje of het ook sgoolbordenverf was.

Achteraf was het een Golf 3 met een Tento-front.

 

 

Wat ook leuk gedaan was is de fotoplaats in het midden van het terrein waar je dus van boven-af foto’s kon maken.

Zo kreeg je een mooi beeld van de meeting.

 

 

De jongens van m.i.v.w. komen op zich altijd serieus over.

Maar toch zijn er gasten binnen die klup die zich niet kunnen beheersen als ze een ander voertuig berijden.

 

 

Als je een paar keer over het terrein heb gelopen en je hebt een aantal feauteau’s gemaakt van wat autotjes die je mooi vind, slaat de verveling op een gegeven moment toe.

Je gaat dingen verzinnen om jezelf te vermaken.

Tobias en ik kwamen op het idee om eens naar lelijke schoenen te kijken.

Het is weer eens wat anders dan alleen maar auto’s kijken en hamburgers keuren.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tobias deed nog enigszins moeite om een auto op de foto te krijgen maar dit lukte niet helemaal gezien ook hij toch op lelijke schoenen moest letten.

Hier probeert hij de dikke veelsteveelcilinder die in de Type 1 ligt van Ron Huijzer op de feauteau te krijgen maar er staan lelijke schoenen in de weg.

 

 

Tobias probeerde een Peauleau G40 op de foto te zetten maar dit lukte ook niet helemaal.

Je word contineu afgeleid daar.

 

 

Sommige dames wilden eerst niet op de feauteau maar na enige dwang wilde ze toch meewerken.

 

 

 

Ondertussen had onze deserteur (lees diepfries lennart) het even helemaal gehad met feauteau’s maken.

Zijn hoofd zag zo rood als zijn hesje.

Tijd om zich even terug te trekken.

 

 

Tobias en ik trokken ons ook even terug richting de partytent waar Rogier en de rest zat.

Rogier zag het nut er niet van in dat we al die lelijke schoenen op de gevoelige plaat zette en probeert het 1 en ander duidelijk te maken aan ons.

 

 

Als snel blijkt dat meneer jaloers is en dat hij zijn kont ook op de foto wilde hebben.

Nou vooruit de eerste en de laatste keer dan maar.

 

 

Rond de klok van 15:00uur was de prijsuitreiking.

 

 

 

Clowndia viel in de prijzen met haar Caddy.

 

 

En mijn privé-chauffeur Pascal had de eerste prijs met zijn stuiterbak de Jetta 1.

 

 

Na de uitreiking besloten we om de partytent maar af te breken en ergens een terrasje op te zoeken daar in de buurt.

Van de andere Spieters werd afscheid genomen en gingen op huis aan.

Maar Tobias kon het niet laten om toch nog even te sleutelen aan zijn auto.

Die verdomde spiegel ook altijd.

 

 

Na een lekker terrasje te hebben gepakt werd er koers gezet naar een vreetschuur.

De maag begon weer op te spelen namelijk.

Maar omdat het toch wel erg mooi weer was werd er gekozen voor een zeer toeristische route waardoor we op een boot zijn beland.

 

 

Na deze tocht zijn we weer op een terras beland om onze maag te vullen.

 

 

 

Na even heerlijk te hebben uitgebuikt zijn we op huis aan gegaan.

We kunnen terugkijken op een hele mooie dag met dank aan de groep Engelsen die toch maar weer even over komen varen voor deze dag.

Owja bijna vergeten.

Hier nog even een foto van de winnaar uit zijn klasse de Jetta 1.

 

 

Was getekend,

 

Sjontie.