Golf Record Day,
Het begon allemaal zondagochtend 26
September 2004 om 05:15 uur.
Auw,
wat deed dat even pijn toen de wekker afliep.
Maar je moet natuurlijk wat voor je hobby over hebben.
Eerst rustig ontbeten en een bakkie
gedaan.
Daarna mijn spullen in de auto gedaan.
Ik zou eerst met JanMaat meerijden zodat ik
o.a. wat meer van de colonne zou filmen.
Maar
omdat JanMaat tot het uiterste wilde gaan met zijn zeer slechte accu ging dit
niet meer.
De dag ervoor had zijn accu het begeven
en had geen tijd om een nieuw accu te halen.
Dus
hebben we besloten om met mijn auto naar Gelsenkirchen te gaan.
Ik stond dus netjes om 05:50 uur bij JanMaat voor de deur.
Ondanks dat het zo vroeg was, stond hij zo buiten.Viel niet tegen.
Sjooo maar
wat zag die eruit.Leek wel een kadaver.Whoehahaha.
Op naar Steenbergen
waar de eerste groep van de collone stond te wachten waaronder Rogier aka VagFreak.
Ik was net de snelweg af en toen begon mijn
plastic lulijzer te rammelen.
Wie belt er nou
op dit tijdstip?
Dat was Rogier met de vraag waar ik reed.Ja op de weg natuurlijk.
Ik zei ben
net de snelweg af en rij net Dinteloord voorbij.
Kijk
eens naar beneden zei hij.Dus ik kijk naar beneden.
Zie
je dat rechter pedaaltje?Nee die ziet ik niet zei ik.Mijn
voet zit erop.
O nou trap
dat pedaal dan eens wat verder in dan kunnen we vertrekken.Pfff
wat een stress.
Nou daar
ging die dan.150km/h over een 80km/h weggetje rond de klok van 06:05 uur s’morgens.Gelukkig
was ik goed bij de les en ging het allemaal goed.
Eenmaal
bij de Total in Steenbergen aangekomen stonden er al een aantal Vw-Forummers te
wachten.
Ik schat dat we daar met een auto of
12 vandaan zijn vertrokken nadat we allemaal de route met stopplaatsen van Rogier
hadden ontvangen.
We waren nog geen kilometer
onderweg en ineens hoor ik wat gedraai aan een wieltje en ineens verdwijnt JanMaat
naast mij uit het zicht.
Zo dat zit beter zegt
hij.Nou ja zitten.Hij lag languit in de auto met de stoel dus helemaal achterover.Natuurlijk
heb ik onderweg er een foto van gemaakt.Whoehahaha.
Het begon met wat regen onderweg maar hoe verder we richting
onze oosterburen gingen hoe droger het werd.
De eerste stop was bij de Esso bij de Wouwse tol.Waar o.a.
een aantal gasten van VW-moefment stonden te wachten.
Daarna
doorgereden naar de volgende stopplaats.
Dat
was bij de Shell Liesbosh.Daar ook weer een groep opgehaald.
Tot
op dat punt was het nog wel te doen om met de colonne mee te rijden.
Daarna naar de volgende stopplaats bij knooppunt Leenderheide.
Pffff wat werd het ineens druk zeg.Er
kwamen ook ineens heel veel Belgen bij.
Als
ik een schatting zou moeten doen wat de grootte van de collone was dan zou ik
zeggen minimaal 70 auto’s.
Was nog een leuk
moment vlakbij Venlo.
Daar zijn ze aan de weg
bezig (waar niet in ons land).
Er was daar nog
1 rijstrook beschikbaar.
Je had die gezichten
van die bouwvakkers moeten zien toen wij voorbij kwamen.
Al die gasten
stopten met werken en bleven maar met die hoofden naar links en rechts kijken.
Dit hadden ze nog nooit eerder meegemaakt volgens
mij.
Jammer dat ik dit niet op film heb staan.
Ondertussen werd het buiten dus wat lichter
en was er een hele mooie zonsopgang.
Na weer een stuk verder gereden te hebben kwamen we aan
de de grensovergang in Venlo.
Daar zouden we
Bertus en onze reserve-Belg ontmoeten.
Na een
stop van 10 minuten vertrokken we richting eindbestemming.
We
dachten onze eigen groep weer kompleet bij elkaar te hebben maar dat bleek dus
snel te veranderen.Eenmaal op de snelweg verloren we zeker de helft van onze groep
o.a. Bertus.
Na een goed half uurtje rijden
kwamen we aan bij de Arena AufSchalke te Gelsenkirchen-Buer.
He,he,
wat een rit.Collone rijden is geen pretje als het zo’n
grote groep is.
Er werd nog gezegd ga elkaar
nou niet inhalen en loop niet te dollen onderweg.
Maar
ja er zaten dus weer een paar van die sufgerukte kneuzen in de groep die dit wel
deden.
En zo ontstond
er heel veel verwarring onder de rest van de groep.
Voor
mij hoeft het niet meer zo’n grote groep.Liever een stuk
kleiner.
Goed we waren dus vlakbij de Arena
aangekomen.Er stond op elke hoek politie en er reden veel motoragenten rond om
het verkeer te regelen.
Want toen wij om 09:30uur
daar aankwamen stond het muur en muurvast.
En
als er een beetje beweging in kwam dan was dat ongeveer 1 autolengte en dan stond
het weer onzettend lang stil.
Sebas werd er
zo moe van dat hij er maar bij ging liggen.
Na ruim een uur in de file te hebben gestaan konden we dan
eindelijk het terrein op.
Je zou bijna denken
dat het dezelfde organisatie van VW-Mania was.
Mijn Golf was nummer:02573.En iedereen kreeg een oorkonde
mee.
Als je hoorde hoe lang sommige mensen vast hebben gestaan.
Alles rond de Arena stond vast.
Maar goed wij konden het terrein op en reed achter Sebas
aan.
Op een aantal plekken stonden wat groepjes Duitsers de stoet
te bewonderen.
Sebas trok wel aandacht met zijn
mat-zwarte Golf.
Als je die Duitsers hoorde.
So
das ist einem diesel.Ja mit turbo und sidepipe.
Alsof ze dat nog nooit eerder hadden gezien.
Stukje verderop weer.
So
einem Golf mit sidepipe.Helemaal geil werden ze ervan.
Eenmaal onze auto’s geparkeerd gingen we even op zoek naar
waar de anderen gebleven waren.
Helaas konden
we niet als groep bij elkaar staan.
Maar
ja als je zag hoe groot dat het daar was.Echt
niet normaal.
Maar we hadden elkaar snel gevonden.
Ondertussen kwam Clauwdia met zusje en Martin
ook aangereden.
Na enige auto’s te hebben bekeken
vroeg Rogier zich af of hij hier nog een paar R32’s tegen zou komen.
Daar kreeg hij heel snel antwoord op.
Er
kwamen namelijk achter elkaar 8 R32’s aangereden.
Het
waren allemaal Duitsers.
Kreeg ook nog te horen dat er helemaal aan de andere kant
van het terrein een grote groep Rallye Golfjes naast elkaar stonden maar die heb
ik helaas niet gezien.
Na enige tijd kregen we toch wel trek in iets lekkers.
Aan vreet en zuip tenten lag het niet.
Als
je je eigen dood wilde eten en drinken dan was je op de juiste plek.Ontelbaar
zoveel tentjes stonden er.
Dus maar even een
Duitse hamburger getest.
Ik maak de hamburger
open om te kijken hoe die er van binnen uit ziet en wat denk je?
Er
zitten helemaal geen uitjes tussen.
Hij smaakte wel daar niet van maar hij kreeg geen hoog cijfer
denk ik als de Opper of Tento hem moest beoordelen.
Na onze magen te hebben gevuld maar weer eens verder over
het terrein hobbelen.
We kwamen Arnold ook nog
tegen dus daar ook nog even kennis mee gemaakt.
Had
hem nog nooit ontmoet.
Stond nog een ander naast
hem geparkeerd met een Wolfsburg Edition.
Dus
daar ook even mee staan praten.
Gaat ineens
zijn vriendin even lekker op de punt van zijn auto zitten.
Ik zeg ho even en hou dat even
vast.
Tjonge wat was er veel te zien.Afgezien van de stands met onderdelen.
Die ontbraken eigenlijk nog.
Er was een
groot podium opgezet waar je je auto kon showen.
Stonden
een aantal leuke dames om de auto heen te huppelen.
Na
het terrein zo goed als rond gelopen te hebben (leek wel wandelvierdaagse zo groot)
hebben we nog even een vreet en zuiptent bezocht en besloten tegen de klok van
4 uur om te
vertrekken richting Nederland.
Sebas en Claudia waren al ietsje eerder vertrokken bleek
achteraf.Want die hadden we door de menigte uit het oog verloren.
Een wonder dat we Bertus nog bij ons konden houden.
Zo’n klein mannetje zie je snel over het hoofd.
We
waren nog met 4 auto’s overgebleven om richting thuisland te gaan.
Rogier,Juupkes,Jeroen en ik.Eigenlijk
Bertus ook nog.
We zouden buiten het terrein
op Bertus wachten zodat die ook mee kon rijden om wat te gaan eten.
Maar eenmaal buiten het terrein was er geen plek te vinden
voor zo ver wij konden vinden om op hem te wachten.
Op
iedere hoek stond er weer politie.
En die stonden met een lasergun te controleren.Er zijn wel
een aantal gasten van de weg geplukt.
Kreeg
later te horen dat het niet vanwege de snelheid was maar dat het meer aan de auto
zelf lag.
Dit keer zouden ze niet op rijhoogte
te hebben gecontroleerd maar op 1-armige ruitenwissers.
Het
schijnt dat dat niet mag daar.Het leek mij sterk en het is maar ook van horen
zeggen.
Maar we hadden
Bertus niet gevonden.
En ik had op dat moment
niet zijn
Dus zijn
we zonder hem vertrokken.Vond ik niet zo leuk eigenlijk.
Bertus heeft
nog ergens een half uur op ons staan te wachten maar is toen toch maar vertrokken
naar huis.
Onderweg naar de autobahn bleef er
continu een politiebusje schuin achter mij rijden.
Je
mocht daar maar 50km/h dus heb ik dat ook exact aangehouden terwijl Rogier,Juupkes
en Jeroen gewoon stug met 60km/s door bleven rijden.Die hadden heel dat busje
nooit zien rijden.
Maar een
eindje verderop sloeg het busje linksaf en konden we trappen.
Eenmaal op de autobahn maar even heerlijk die
Eerst een klein gaatje laten vallen
en toen het gas erop.
Heb de naald op de 200km/h laten
steken.
Heerlijk gevoel om eventjes zo hard
te MOGEN rijden.
En zo was ik weer bij ons clubje
terug gekomen.
Na een vlotte rit krijg je honger
dus werd besloten om in Asten bij een chauffeurs-restaurant wat te gaan eten.Nobis
heette dat geloof ik.
Ondertussen was iedereen aan tafel geschoven.
Ik had trek in pizza.Dus ik bestel een pizza Hawai.
Pffff donders wat was dat ding groot.
Daar moet aan gelikt worden.
Dus
op het moment dat ik met mijn bakkes boven mijn pizza hang begint Rogier te lachen.
Die kwam
niet meer bij.
O god dat
is waar zegt hij tegen de anderen.
We zijn weer
op stap met iemand van VW-Speed.
Let niet op
die gasten van VW-Speed want die sporen echt niet.
Terwijl ik een foto van mij zelf nam tijdens het likken
lag de rest in een stuip van het lachen.
Maar het leek wel of het virus was overgeslagen.
Ineens ging de rest ook maar van alles likken.
Daar heb
ik dan geen foto’s van.
Die heeft Juupkes gemaakt
en die zal ze naar Tento mailen.
En dan Rogier
die liep te mauwen dat wij Spieters zo erg waren.
Nou
die deed net zo hard mee.
Na het eten,drinken en veel gelachen
te hebben vonden we het tijd om maar eens buiten te kijken
of er daar nog wat te likken viel.
Maar eerst moest er nog een serveerster op de foto met Speed-plaat.
Nadat ik een slachtoffer had gevonden heb ik haar de plaat
overhandigd.
Ze vond het geweldig om met de
plaat op de foto te gaan.
En toen dus naar buiten.
De vrachtwagen-likfoto’s
zijn door Rogier en Juupkes gemaakt en zullen ook bij Tento terecht komen.
Wel nog even een foto genomen van een forum-plaat en speed-plaat
op een 580pk sterke Scania.
Na al die onzin was het tijd om
toch echt op huis aan te gaan.
Rond de klok
van 21:00uur was ik weer thuis.
Dat was echt
een lange best wel vermoeiende dag.
Maar
het was het zeker wel waard.
Er waren namelijk 7946 Golfjes geteld.
Weinig
andere meetings die dit weten te halen denk ik.
Was
getekend,
Sjon.