Das erste Jetta treffen in Gevelsberg.
27 augustus 2005

Nou, komt er toch nog eens een T-file bij mij uit het toetsenbord. De laatste dateerd al weer van half juni. Tussendoor heeft Sjontie gelukkig het voor mij dramatisch verlopen Automaxx weekend en Mania verslagen ( waar ik sowieso niet bij was). Zondag 27 augustus staat dus het eerste kontenbakkentreffen op het programma. Dit was al vroeg in het jaar bekend en ik zag ernaar uit. Opper besloot mee te gaan ipv het tupperwarefestijn in Landgraaf te bezoeken. Maar ja, denk denk, treffen in DLD, best wel een eindje rijden voor 1 dag, dan maar zaterdagmiddag naar Rekken en zondagochtend er vroeg uit om daar vroeg te kunnen zijn!!! Aangezien volgend het VW-Speedbierbootsloopweekend op het programma stond besloot ik om DLD te laten schieten. Daar ging de Opper niet mee akkoord en besloot mij op te halen…… altijd goed voor de nodige bvo-tjes onderweg Knipoog/Wink!!!!!

Tegen 15 uur kwam de Opper de straat in stuiteren. Na de bunker bekeken te hebben en een bakkie koffie was het tijd voor de Opper om een verplichte mini-biketest te ondergaan achter de bunker. Dit verliep goed…

totdat er enig lomp stuurwerk aan te pas kwam en Opper kennis maakte met de luchtgekoelde schijfremmen en dan met name de voorrem:

1 geluk, de fiets is nog heel en Opper liep redelijk fit weer de bunker binnen.

Tegen een uur of 4 werd de gasboot aangeslingerd en koers gezet naar de achterhoek. Onder het genot van een rooie stier, een bvo-tje en de nieuwe navigatie

was het leuk rijden. Een KLPD-flitsgedoe werd nog opgemerkt op het klaverblad maar deze was reeds gemeld.
Onderweg af en toe een sanitaire stop.

En met de meeting in Duitsland in het vooruit zicht is het best schrikken, man man, dacht dat ze ons al kwamen halen…..

Eindje verder…………weer een sanitaire stop maar wel een hele fijne, verse bramen terwijl de brandnetels voorzien worden van de nodige stikstof…. Èn ja, ik had daar wel een bestemming…..


De rit ging o.a. via de A1….. daar kwam de gasboot los, Opper wist niet wat ie zag…d egasboot tikte zowaar de 185 aan, echter, een Atos moest zonodig met 110 gaan inhalen. De gordels deden het nog uitstekend en nadat de Atos weer naar rechts was gebonjourd ging het gas er weer op. Met 180 en 600 meter voor de afslag nog een mooie foto van de teller kunnen maken!!!!!!

Aangekomen in Rekken was pa Opper bezig om het contact met Bennie te herstellen. De aliënmast werd voorzien van een nieuwe fots witte verf!!!


Tegen half 6 werd het tijd om de maag vol te gooien en na een telefoontje werd er ( zoals vaker Knipoog/Wink) koers gezet naar de shoarma/pizza boer Juruuzaalèèm in Hoaksebarg’n. Nadat het voedsel in de auto lag besloot Opper nog wat doekoes te downloaden ivm morgen.

De geur die uit de dozen kwam was onweerstaanbaar. In één of andere vierkante doos lag een soort van opgerolde pizza. Die was niet door Opper of mij besteld en ik besloot een hap te nemen.

Later bleek deze van de zus van Opper te zijn, ik heb het overleefd…..
Na deze hap was het goed vasthouden i.v.m. het belabberde wegdek lees k#tdrempels.

De pizza’s gleden er als vanouds weer in, man man, dat was lang geleden!!!!!!!Wederom met boontjes ( lees groene pepers) maar ik nam ze nu niet in 1 keer op de vork….

Na het toetje ( zie verpakking)

kreeg Opper telefoon van de voorzittert i.v.m. het treffen in Landgraaf, welke ook de 28e zou plaats vinden. Enige concentratie was hierbij vereist….


Ik besloot vakkundig de pizzadozen in de kliko te deponeren.

De kliko was nog leeg en hééé’, vraag niet hoe ik er op kwam maar besloten werd om een klikohandstand te doen…….. gelukkig had Chris de camera gepakt en gereed want wat volgde was een perfecte handstand in de kliko gevolgd door wat sterretjes….

Schade: 0,0, Kliko is nog heel evenals ikzelf…… 1 klein schaafwondje maar dat mocht de pret niet drukken…

Na versuft uit de kliko gekropen te zijn zag ik de Opper dubbel gevouwen en met een rood hoofd tegen de muur zitten/liggen. Heb daarop gauw zuurstof gehaald want oh oh oh , het was volgens hem geen gezicht. Na een lachkramp van een minuut of 5 besloten we, voordat er echt gewonden zouden vallen, dat het genoeg geweest was voor vandaag. ’s Avond zijn we heerlijk bezig geweest op de laptop en heb ik een begin gemaakt met deze file.

Ben je lekker aan het typen, wisselt een zeker persoon, genaamd Opper, de muis om voor een half afgekloven peertje……. Nou, wat ik ook deed, het pijltje bleef als versteend op het scherm staan……..


19 foto’s……….de meeting moet nog beginnen………

Zondagochtend, 6 uur, de telefoon gaat af….. allemachtig wat een tijdstip op zo’n fraaie zondagochtend. Maar niet getreurd, een mooie dag lag in het vooruitzicht!!!!!!
Na een 2 tal mokken koffie kwamen we een beetje op gang en was het wachten op Jacco die zich tegen 7 uur zou melden.
Opper peilde nog even de olie van de G60

waarna de F16 naar buiten werd gereden en ik de Kseenon aanschouwen kon.
Nadat Jacco ge-arriveerd was branden we los richting Duitsland. Éénmaal onderweg belde Jacco dat ie de kap eraf wilde hebben. Aangezien de kachel in de F16 nog steeds niet gerepareerd was en wij bijkans verkleumden van de kou snapten wij die gedachte niet echt. Ik bood aan om te helpen met de kap maar wat bleek, deze moest wel heel blijven…..

Het ontbijd van deze ochtend bestond uit zoete snoepjes

en zoete snoepjes aangevuld met zoete snoepjes…


Aangekomen op de Autobahn kreeg de F16 vleugels. Met 260 op de teller

gaf de GPS een nauwkeurige 247 echte kilometers aan. Man man, wat een geluid en wat gaat dat hard. Heb de hele heen- en terugweg genoten van het gebrul!!!!!!
Onderweg nog een paar foto’s geschoten van Jacco’s CabrioleTT…..

en de Opper die om één of andere vage reden af en toe genoodzaakt was om het raam te openen…..

Het vocht onderweg bestond uit Rooie Stier voor de bestuurder

en af en toe een bvo-tje voor de bijrijder !!!

Na het nuttigen van een drankje waren we nog verder afgekoeld zodat we ons maar verwarmd hebben met aanstekers…


In Gevelsberg kwamen we opeens op de door de navi-miep aangegeven route bordjes tegen en zijn die gevolgd. Hier zaten 2 onmundige drempels in en na aankomst bleek dat dit de StrafStecke te zijn, speciaal uitgezet voor 1 van de organisatoren..Uitgerekend wij kwamen er dus ook langs met als resultaat dat de F16 zelfs met de bodem aan de grond kwam….
Aangezien het een kontenbakkentreffen betrof parkeerde de rest elders buiten het terrein. Jacco legde dit even vakkundig vast.

De velgen op een andere Jetta van Bernd werden nog even snel op de oude wijze gelikt…

Tijd voor een warme mok koffie. Het viel mee, we hadden er 1,5 uur over gereden maar de trek aan koffie was groot!!!!!!!! Bij de kartbaan was lekkere koffie te krijgen.

Bij een stand van een stickerboer trof ik een ge-airbrushde laptop, een leuk idee, misschien wat voor m’n eigen????

Bernd kreeg van Chris ( op verzoek) een Speedplaat welke hij onmiddellijk in z’n Jetta legde. Reclame maken is altijd goed!!!!!


We kwamen uiteraard voornamelijk voor de kontenbakken



die heel divers aanwezig waren!!!!!!
Maar ook voor de gezelligheid:

Nou, die was er volop. Een hele zooi Nederlandse VW-fanaten had de moeite genomen om naar dit eerste Jetta-treffen te komen. Erg fijn voor de organisatie en een stimulans om het volgend jaar voort te zetten. Het blijft altijd maar afwachten hoe een eerste opkomst uitpakt!!! Veel mensen hebben we gesproken, waaronder een delegatie van Team Brabant.
Deze dag geen hamburgers maar keuze uit o.a. steak en braadworsten. ECHTE braadworsten zoals ik ze ook graag consumeer in het Hoch Sauerland!!!!! Niet 1, gelijk maar 2 p.p..

Pienjo had geen zin in worssies en was lekker in de auto gebleven.


Na de eerste bunkerronde liepen we verder over het terrein. Het oog viel op een aparte Jetta. De achterklep en motorkap scharnierden plat omhoog.

Tja, denk je dan, leuk maar we keken verder en jongens, wat een werk zat er in deze auto…..

Een overzicht:

We kwamen met Rogek in gesprek en die bleek de auto nog flink aan het oppoetsen te zijn, dit met een speciale spons

waarmee hij goed de velgen kon doen. Wat ik begreep heeft hij na het maken van deze foto de spons aan vrouwlief overgedragen en kon meneer fijn met ons mee relaxen…..

Opnieuw werd de kartbaan aangedaan voor een mok cafeïne….

waarna het andere terrein ( waar oa de F16 stond) opgezocht werd. Dit was te bereiken via een voetpaadje. Een gewaarschuwd mens telt voor 2…

maar dat ging deze dag schijnbaar niet op….

Na weer op m’n benen te staan was het zoeken naar de juiste richting.

Wat leuk was dat ze vandaag een door Karmann gebouwd prototype van de Jetta I cabriolet op het terrein hadden ( evenals de Jetta 5 maar wat een lelijke auto is dat…).
Jacco bekijkt de auto van dichtbij

en ontdekte 19 originele kilometers op de tacho……
De beveiliging was vandaag goed voor elkaar…..

Nog even wat bling bling….

Sixpack en een lid van Team Brabant loodsten we het terrein nog snel op. 2 plekken waren vrijgekomen en de 2 dikke Bora’s konden zo nog mooi op het hoofdterrein staan!!!!


De volgende tekst lijkt me meer dan duidelijk…..:

Concurrentie was er genoeg.

Dan zie ik opeens verschrikkelijke gave velgen onder een al even zo mooie Bora. Man man man, wat een dikke velgen!!!!!!!!!!


Op de terugweg van het 2e terrein kwamen we nog deze 2 dames tegen die ons probeerden te bewegen om boven een kijkje te nemen…… de dame rechts is Katrin, bestuurster van de Roulette Passat op onze Midwintermeeting. Zij en d’r vriend waren na een telefoontje van Jacco ook nog “even” naar Gevelsberg gekomen.

Tja, wat doe je dan…

Stevig de hand van Sixpack vasthoudend besloten we een kijkje te gaan nemen.

Het meeste wat me bijgebleven is is deze tattoo….

Pfff, vind het maar lef hebben om als meid een Vento op je schouderblad te laten zetten….Zeg maar zo, als je hem zat bent , bel maar, ik flex hem wel weg …..
Na dit bezoek

besloten we om nog een rondje over het terrein te maken.

Hier spotten we nog een klein vriendje van Bennie met blauw haar…

Ik had het zo tegen 13 uur helemaal gehad, geslenter icm te weinig slaap de afgelopen week/dagen en euhm wat Veltins cq Amstel deden me besluiten even lekker tegen de F16 te gaan zitten.

Dit was ook niet alles en verderop stond een mooi plateau waar het beter lag…


We besloten voordat we zouden gaan rijden om nog een sappie te nemen en hierbij demonstreerde ik het befaamde “geiten” met een verse pul Warsteiner.

De vermoeidheid sloeg toe

en sloeg nog meer toe…

Chris had het ook wel gezien

Als afsluiter haalden we Kotelett met brood + ketchup. Afgezien van het gigantische bot smaakte het best!!!!!



Terug reed Sixpack ook een stukje mee totdat hij via een andere Autobahn verder moest. Een geweldig gezicht was het toen we in de spiegel keken en een Bora aan zagen stormen met de neus zowat aan de grond……. De airride voor naar beneden en achter omhoog…haha!!!!!

Kortom, we hebben ons dit weekend best vermaakt en zijn er redelijk zonder kleerscheuren en overige verwondingen vanaf gekomen…. Op naar het Speedbierbootkrampeerweekend volgende week in Ommen!!!!!!!!!!

Gr. Tento