Automaxx Streetpower Edition II - 7 maart 2004 - TT Circuit Assen
En het was, zoals Heleen ’s avonds mooi
verwoorde bij het terugkijken van de opnamen, een geslaagd eerste grote treffen
van dit jaar. Beetje koud maar wel lekker (mijn woorden).
Maar
goed. Automax begon voor Bennie en mij een dagje eerder. Vrijdagavond belt ie
of hij ’s morgens ook kan mee komen ontbijten in Hoogeveen aangezien Yoran: Kobus
en Bennie “geen slaapplek meer “kon” verlenen zonder te stappen”. Dus Bennie zaterdag
op weg naar Tentoland. Kobus voelde zich ook al niet zo lekker dus bleef die maar
thuis. Aangezien ik eerst nog op moest passen waren we om 0:45 thuis.
Ik had nog zo tegen Bennie gezegd, rij voor uit de
oprit op, want die is behoorlijk stijl met zo’n lekker knikje. Nee hoor, Bennie,
eigenwijs als tie altijd is, in z’n achteruit. Ik nog een keer waarschuwen, doet
dat nou niet!!!!!
Kgggggggggggggggggg, aan de grond. Moest ie nog een halve
meter verder en de knik kwam nog. Kggggggg krak. Hèhèhèhèhè………..
Bennie stapt uit, ow, kut, beetje meer kaduuk dan anders.
Één of ander vastzetplaatje is weggesprongen. Naja, morgen maar verder kijken.
Ff
gauw een paar borrels in de mik laten verdwijnen en een taxi gebeld.
Ik heb nog zitten twijfelen of ik zelf zou rijden, dan bleef ik tenminste fris.
(gezien het verdere verloop van de dag was dat idd wel beter jah).
Wij stappen in, zegt die gast: “waar gaat de rit heen, Wolfsburg??????”Haha,
had ie zelf ook een Wob gehad. Bennie, tactisch als altijd, boort die hele opmerking
van de chauffeur de grond in en roept van achter uit de Opel Safira: GVD, ’t is
zo’n kutopel……
F1 stond
ook nog op het programma maar als je om 5 uur thuis komt lukt dat niet meer…..
Op de terugweg hadden we een Vito als vervoer. Leusdenees uit leggen waar die
weg komt met z’n verdoofde hasses. Laat ie me d’r toch een stille allerverschrikkelijkst
smerige stinkbout
in die taxi, waarop de chauffeur: Hey Leusden, ben jij dat!!!!??????
Ik doe wel even een raampje open en de airco aan, sjoooooo, wat een lucht. Wahahahaha.
5 Uur
dus in bed en om half 7 de wekker want, jaja, ontbijt moest klaar gemaakt worden.
Nou,
voelde me alleen een beetje duf maar dat is vast wat anders geweest. Broodje waren
mooi ontdooid en klaar om gesmeerd te worden.
Kwart over 7, een hels kabaal in de straat,
komt er een F16 voor rijden….. Chris en Leentjuh, hadden toch nog ff zin om mee
te helpen smeren. 10 minuten later kwam ook Bonald voor rijden, met Ans als passagiere.
Feest compleet dus. Na het gesmeer en de nodige koffie als katalisator (…..) aanstalten
gemaakt om tegen 5 voor 8 richting de Mc in Hoogeveen te gaan. F16 draaide even
heerlijk stationair op straat waarna er een verzoek van m’n ouwelui kwam of die
stoomlocomotief zo vroeg ook even uit mag whahahahah. Bennie z’n actie van het
wegrijden de oprit af staat heerlijk op film, wat een geluid!!!
Bij de stoplichten
in Hoogeveen kwam Bennie over de rechts-af-sla-strook onverwacht langszij, door
rood en uit het zicht. Ik heb me ’s avonds na het Mc bezoek ook zelf bezondigd
aan een overtreding door rechts over de vluchtstrook op de oprit een aantal auto’s
in te halen. Dit soort foute acties is zeker punt van vergadering, dus daar komen
we op terug volgende week.
Bij de Mc aangekomen hele parkeerplek
vol met auto’s van een Hoogeveense club. Die vertrokken kort na onze aankomst
waardoor er weer plek vrij kwam. Tussen 810 en 850 kwamen de speeders aandruppelen
en was er koffie, brood
en tijd om even te spelen.
Het wachten was op de bukworstexpress
maar die had vertraging. Tegen kwart voor 9 kwam de rest aanzeilen en voorzien
worden van brood en zopie uit Tento’s kofferbak.
Vol
goede moed gingen we op weg
en na een paar minuten rijden kwam de eerste
(en gelukig laatste) bui al uit de lucht zeilen. Het reed lekker door en daar
stond Assen Zuid al aangegeven ieieieieieieieieieei bliksem, even niet aan gedacht
dat er natuurlijk kans op file is. Alle Speeders kwamen er zonder kleerscheuren
vanaf en op de vluchtstrook besloten we ons te groeperen
waarna een 2-tal motormuizen ons sommeerden
om weer óp de rijstrook te gaan staan. Kevin vond het tijd geworden om ff wat
spiertjes bij te werken op de linker rijstrook
en een eenzame lifter namen we ook maar
ff mee, had speciaal een bordje van VW-speed.nl vast dus dat kon niet missen.
Tegen 1015 stonden we op onze paddockplaats,
stond er nog zo’n Remi in een stinkende Peusjoo in ons vak – “ow, ik wist niet
dat het gereserveerd was…”- en na een vriendelijk doch dringend verzoek om uit
ons vak op te rotten besloot meneer daaraan te voldoen waarna bleek dat meneer
Remi bovenop het plakaat stond met de Peusjoo waarop stond – Team VW-speed.nl-18
auto’s-.
Ook Andries z’n auto was eindelijk
klaar maar ja, wat moeten we hier nu van denken????
Het vak
Sommige reden hun auto op de heenweg
smerig, anderen doen het tegenovergestelde.
De Speedvlag stond er ook weer strak
bij
waarna met het uitdelen van de tassen
begonnen kon worden
In groepjes werd besloten het circuit
onveilig te gaan maken. Af en toe was het behoorlijk koukleumen en besloten werd
om de campingque aan te slingeren.
Wat is er warmer dan een gloeiend heet blikje worssies aan je
klauwen (nou, ik weet het niet,
volgens mij niets, tering wat heet)
Toen maar eens het zuidelijk gedeelte
van het terrein overgelopen. O.a. een burnshow van een Amerikaanse Politieauto
en een onbedoelde vlamparty onder/achter een Jetta was hier te zien. De Jetta
van Team Maximum uit Hoogeveen stond te gassen/knallen waarna o.a. de Neon vlam
vatte, hetgeen geblust werd met Appelsap.
Een
overzichtsfoto werd wederom wreed verstoord door Biels z’n hand
waarna de tribune weer opgezocht werd
voor een aantal races. Het geluid blijft altijd kicken om te horen maar kunnen
ze die tribune niet naar de zon toe bouwen????
Blijft het een beetje warm en kost het niet
zoveel aanstekers
Het kostte ongeveer 10-15 minuten om
door de voetgangerstunnel onder de baan te lopen.
Volgende voorstel is dan ook nog zo’n tunnel
er onder te pleuren en dan één-richtingsverkeer.
Sprintje
Doorietoo stond er ook met een stand,
wat heet, vreten umsonst aan de lopende band (helaas niet mijn smaak, de sjippies
dan) en op het eind de dames nog ff vastgelegd
Tegen 16 uur werden er zo langzaam
aan aanstalten gemaakt voor vertrek
hetgeen we om 6 uur nog steeds deden.
Sfeervol
plaatje van stilstaande vertrekkende autofanatici:
Besloten werd om de Mc in Hoogeveen
nog even aan te doen
voor diegenen die daar behoefte aan hadden. Had het gevoel dat
m’n kop explodeerde zo warm had ik het daaro en gezien de meeste hoofden was ik
niet de enigste. In navolging van z’n Golf vertoonde Onwies ook hier rariteiten.
Eigenlijk verliep het hier een keer
redelijk rustig,
afgezien van de apparatuur die door Bonald
al draaidende om de hoek werd gehouden (wat was dat voor iets joh???) en een beker
met veel te gezond rest-voer erin die
door meneer Leusden genuttigd was (als goedmaker voor de nacht
ervoor mocht je er wel 10 opeten…..) en die door de lucht zeilde.
Onze lifter van ’s morgens bestelde
een Double Mc Bloemstuk
waarna besloten werd hem maar lekker
rustig in het hoekie te laten eten.
Na afloop nog even meegereden naar
Balkbrug om onder het genot van heerlijke oppeppende koffie de foto's over te
trekken op de leptop en een stukje van de modderpartij te zien....
Speeders, het was weer , Leentjuh
en Afiena
, bedankt voor het smeren van de broodjes danwel meenemen van
de extra thermosflessen met thee en koffie. Dennis
, bedankt voor de kater
, het schoonschrapen van de stenen op straat
en het werk dat je ons verder bezorgd hebt ….. Chris
, Bonald
en Ans
, bedankt voor het smeren en de geestelijke / mentale aanwezigheid
en ondersteuning in de vroege uurtjes.
O ja,
verder bedankt de buurt ons voor het wakker worden van de alternatieve VW-wekker……
_________________
Automatic powerrrrrrrrr!!!
....Tento-etter....