Begin februari 2009 heb ik voor nood m'n huidige daily aangeschaft, of beter gezegd: overgenomen van een clublid. De gasboot was bijna klaar voor de vut en nog een jaar apk zat er waarschijnlijk niet in, dus met het oog daarop, deze maar vast op de oprit gezet.
Samen met Jan hebben we het hokje gemaakt tot wat het nu is. De auto heeft een complete metamorfose ondergaan. Het oude interieur is er uit gegaan, nieuwe zwarte vloerbedekking en nieuw interieur erin. Van Alberto nog een zacht dashboard op de kop getikt (dank daarvoor). Verder moest er natuurlijk een toerenteller in, dus een klok van een 16v bracht uitkomst. Misschien dat ooit in de toekomst de snelheidsmeter tot 260 nog eens van pas komt :). Motorisch was het allemaal in orde, alleen zat er een trilling in de aandrijflijn. Na zo'n beetje alles vervangen te hebben (homokineten, wiellagers, velgen gewisseld etc) bleef er nog 1 ding over: de versnellingsbak. Dus om het maar meteen goed te doen, is er een fris blokje in gekomen, compleet met bak en al. Meteen schakelmechanisme fris gemaakt, zodat je niet meer bij de stoplichten naar achteren sprint, i.p.v. vooruit :). Wat er nu nog overblijft is t.z.t. een andere schroefset, want deze is niet echt goed voor de rug.
Voor de komende zomer heb ik de oude velgen van Bernd. Bernd wilde een keer wat anders onder z'n Jetta, dus hij heeft mijn S4 velgen overgenomen en in ruil daarvoor hobbel ik dan maar op de Wintercult. Voor een daily best een aardig ding, waar je ook nog wel een meeting mee kunt bezoeken.

Donor motor + bak, deskundig gedemonteerd uit de oude auto :)

En dan hier de waggel, zoals die er in de zomer bij gaat staan:

Reacties
it is a cool daily driver is it the news show & shine winner for 2010 :) : ) : )
see you
Marcus
www.Ruhrpott-Style.de
www.DerbyG40.de
Velgen zijn 7 en 8J, voor is et65 en achter et53. Adapters zijn 25 en 30mm, 30 mm voor de voorzijde omdat anders de band tegen de veerpoot loopt en achter de 25mm. Ik moet nog zien of het helemaal vrij loopt, heb er zelf nog niet mee gereden, alleen gepast.
RSS lijst voor reacties op dit bericht